Helikopter Argo AK oraz Wiatrakowiec Xenon nagrodzone tytułem Męska Marka Roku – Siła Jakości!

 

argologo410x78.png

ARGO.Aero to połączenie sił dwóch podmiotów z branży lotniczej FlyBrokers oraz Celier Aviation Europe.

To nowy pomysł na lotnictwo Genral Aviation.

Czas na to by lotnictwo wyszło z hangarów w stronę użytkownika i zaoferowało standardy znane dotąd jedynie w branży Automotive.

ARGO.Aero to pierwszy w Europie Salon Rotorcraft Center, w którym Klient może wybrać jak w salonie samochodowym odpowiadajacy mu Statek Powietrzny, wypróbować go przed zakupem, kupić, wyszkolić się oraz serwisować.

Odwiedź ARGO.Aero w Wolicy k. Warszawy i poczuj się Pilotem.

 

Tytuł Męska Marka Roku - Siła Jakości uzyskały Helikopter Argo AK oraz Wiatrakowiec Xenon.

 

 

Helikopter ARGO AK

Dwuosobowy helikopter ARGO AK to sprawdzona konstrukcja w kategorii helikopterów lekkich. Powstał we współpracy z firmą Aerocopter. Napędzany jest nowoczesnym silnikiem ULPower o mocy 150 KM. Zasila się go paliwem samochodowym. Jest idealnym helikopterem sportowym dla dwóch osób.

ARGO AK posiada trzypłatowy wirnik nośny, który gwarantuje niesamowitą stabilność w locie oraz doskonałe wznoszenie do 15 m/s. Dzięki lekkiej kompozytowej konstrukcji jest cichy a dzięki nowoczesnemu silnikowi ULPower potrafi osiągać prędkość do 180 km/h.

 

argo_xenon.png

Xenon jest wiatrakowcem i zalicza się do samolotów ultralekkich.

Wirnik jest „ pędzony” powietrzem, to znaczy po wstępnym rozkręceniu go – prerotacji, do około 300 obrotów na minutę przez specjalną przekładnię z silnika, jest on naturalnie nakręcany od dołu strugami napływającego powietrza ( dzięki odpowiedniemu kątowi nachylenia). Wirnik śmigłowca zawsze ssie powietrze od góry, jak wentylator, wiatrakowiec nigdy - nie wykorzystuje innej metody poruszania wirnikiem jak powszechnie znana „ autorotacja”.

 W śmigłowcu przy szybkim opadaniu dochodzi do niebezpiecznego wiru pierścieniowego, czyli ssania przez wirnik powietrza, które było przed momentem przepuszczone przez łopaty co grozi tzw. „ugotowaniem” się we własnym powietrzu i katastrofą. W Xenonie takiej możliwości nie ma, ponieważ powietrze nigdy nie jest ssane, a śmigło pchające i silny Rotax wykonują całą resztę roboty.

 Wiatrakowiec Xenon nie może wpaść w korkociąg, jest to konstrukcyjnie niewykonalne.

 Nie przepada i nie przeciąga – co najwyżej bardzo szybko opada posiadając cały czas w zapasie rozkręcony wirnik.

 W wypadku awarii silnika samolot musi mieć kawałek prostej by bezpiecznie wylądować – Xenona posadzimy praktycznie w punkt.

 Wirnik Xenona jest bezresursowy – nie trzeba martwic sie o badania i przeglądy – jak ma to miejsce w śmigłowcach.

 Kokpit w testach doświadczalnych wytrzymał przeciążenia rzędu 15G – czyli wielokrotnie przewyższające ludzkie możliwości.

 

www.argo.aero