MotoGuzzi Męską Marką Roku

MotoGuzzi

Założona w 1921 roku firma MotoGuzzi jest jedną z nielicznych marek szczycących się prawie 100 letnią tradycją nieprzerwanej produkcji motocykli. Założona przez zagorzałych fanów motocyklizmu, przetrwała falę dominacji japońskich marek w Europie i jest obecnie perłą w grupie Piaggio. Razem z Vespą, Piaggio, Aprilią, Gilerą oraz Derbi tworzy grupę która jest największym producentem motocykli w Europie. Od 2018 wyłącznym importerem marki MotoGuzzi w Polsce jest Inter Cars. Dzięki tak mocnemu dystrybutorowi marka ta stanie się bardziej rozpoznawalna oraz łatwiej dostępna dla polskich odbiorców.

California 1400 Touring

Od ponad czterdziestu lat, MotoGuzzi California jest najbardziej znanym włoskim motocyklem na świecie.

Jego kariera rozpoczęła się w 1970 roku, kiedy to MotoGuzzi wygrywa przetarg na motocykl dla Policji Los Angeles.Wiadomość oMotoGuzzi w mundurze wzbudziło ogromne zainteresowanie w Europie, wzmocniło doskonałą reputację, która miał model V7. Na fotografiach  agentów policji Los Angeles i Highway Patrol było jednak widać, że motocykl zdecydowanie różni się od tych zwykłych na sprzedaż: siodłem, kierownicą, podestami zamiast podnóżków i mnóstwem chromu.

20180503152057.jpg

Elementy nawiązujące do stylu amerykańskiego tak przypadły do gustu klientom, że już w 1971 MotoGuzzi wprowadziło do seryjnej produkcji nowy model pod nazwą California.

Skonstruowanie następcy najsłynniejszego modelu MotoGuzzi na świecie stanowiło duże wyzwanie.

Począwszy od stylistyki która miała być nowoczesna a jednak rozpoznawalna i zgodna z genealogią siedmiu pokoleń Californii produkowanych do tej pory, a skończywszy na technologii, która miała zdeklasować konkurencje.

California 1400 to:                                                                      

  • największy silnik V-Twin kiedykolwiek wyprodukowany w Europie, będący w stanie zapewnić moment obrotowy 120 Nm przy zaledwie 2750 obr / min.
  • pierwszy na świecie cruiser wyposażony w kontrole trakcji i technologie wielu map zapłonu, z możliwością wyboru trybu: turystyczny, szybki i na deszcz.
  • pierwszy na świecie cruiser wyposażony w reflektor ze światłami LED DRL do jazdy dziennej.
  • mocowanie elastyczne jednostki napędowej, będące w stanie całkowicie wyeliminować przenoszenie wibracji.
  • nowy napęd wału końcowego, o pracy gładkiej i cichej.

California 1400 Touring jest motocyklem doskonale wyważonym, dzięki niskiemu środkowi ciężkości oraz nisko umiejscowionemu siodłu nie sprawiającym problemów przy manewrowaniu z małymi prędkościami.

Przedni widelec 46 mm to kolejny powód do chwały. Zapewniający doskonałe prowadzenie, dzięki zabiegom stylistycznym wygląda jak replika tego z pierwszych modeli V7 i V850.

20180503160714.jpg

Układ hamulcowy korzysta z zalet oferowanych przez ABS ostatniej generacji i energii z układu hamulcowego niespotykanego dotychczas w tym segmencie motocykli: zaciski radialne Brembo o czterech przeciwstawnych tłoczkach działających na dwie tarcze o średnicy 320 mm z przodu i 282 mm z tyłu. Skrzynia biegów  ma szejść przełożeń. Wspaniały jest kokpit gdzie w jednaj okrągłej tarczy o średnicy 150 mm mamy zawarte wszystkie potrzebne informacje począwszy od obrotomierza analogowego wzdłuż zewnętrznego obwodu, a kończąc na wyświetlaczu wielofunkcyjnym zawieszony w centrum.

Bogate wyposażenie wersji Touring to: szyba „Patrol”, dodatkowe chromowane reflektory, kufry boczne o pojemności 35 litrów, tempomat, alarm.

Jednak, to bogate wyposażenie, nie wyklucza możliwości dalszych zmian motocykla według gustu i potrzeb właściciela.  Dostępny jest wybór akcesoryjnych elementów takich jak bagażnik, kufer centralny, tłumiki, siodła wszystkich typów i materiałów oraz elementy chromowane, bądź ze szczotkowanego aluminium.

 http://motoguzzi-poland.pl/